Cui nu ii place sa se izoleze de zgomotele traficului (mai ales din Bucuresti) in interiorul masinii, la acele semafoare care dureaza o vesnicie si in timpul carora absolut toti soferii tin sa-si compare claxoanele? Sau cui nu-i place sa dea muzica la maxim pe autostrada, cu geamurile date jos, pe timp de primavara sau vara? (iarna aceasta trebuie sa se termine candva, nu?). Ei bine, pentru toate acestea, trebuie sa te decizi asupra unei solutii din multitudinea de sisteme audio prezente pe piata autohtona, unele dintre cele mai bune oferte fiind de gasit pe www.sono.ro. Sigur, ai putea argumenta ca multe masini vin cu un sistem audio din fabricatie si ca nu mai ai nevoie de altul.
De fapt, acest sisteme “vrac” ofera o calitate destul de proasta a sunetului si sunt integrate destul de nefericit cu restul masinii. Apoi, aceste sisteme s-ar putea sa fie mai degraba enervante decat utile pe termen lung, tinand cont, ca de exemplu, membrana din boxe, care e responsabila pentru confortul auditiilor, se uzeaza destul de repede, iar tu te alegi, dupa destul de putine luni de functionare, cu un sfarait neplacut, care aduce mai mult cu sunetul facut de gratare decat cu instrumentalul baladei tale preferate. La fel ca-n cazul oricarei alte achizitii, cu cat esti dispus sa investesti mai mult, cu atat vei avea parte de calitate mai buna, dar chiar si cu un buget limitat s-ar putea sa te alegi cu un sistem bun, mai ales daca te orientezi si spre sectiunile de reduceri ale magazinelor.
Un sistem audio pentru masini e format dintr-un player, de obicei compatibil atat cu CD/DVD (uneori Blu-Ray), cat si cu stickuri de memorie USB, microSD si cel putin doua difuzoare. Asezarea cea mai standard pentru aceste boxe difuzoare e in partea din spate de masinii, mai bine spus in spatele (sau deasupra banchetei din spate). Desigur, exista si sisteme ceva mai complexe, cu 4 sau 6 boxe, pe care le poti aseza pe partea de interior a usilor sau in unele cazuri chiar in “podeaua” masinii. De asemenea, un sistem bun va veni cu un amplificator incorporat, care va permite transformarea semnalului (fie muzica de pe CD ori semnal radio) astfel incat sa poate fi canalizat spre difuzoare la intensitate mult mai mare.
Un amplificator poate sa aiba putere intre 20 Watts per canal pana la peste 1000 Watts per canal, dar acestea din urma s-ar putea sa fie prea puternice pentru nevoile unui sofer obisnuit si sa nu fie folosite niciodata la capacitatea lor maxima. De fapt, nu atat volumul, cat calitatea sunetului si alte trasaturi sunt importante, pentru ca aceste sisteme nu vor fi folosite pentru sonorizarea vreunui concert cu 70.000 de spectator, ci pentru distractia ta si a celor din masina in timpul condusului. Desigur, sistemele audio pentru masini trebuie alese astfel incat sa se potriveasca cu designul si caracteristicile masinii, altfel s-ar putea sa nu se potriveasca sau sa arate comic, daca nu chiar neatragator. Cel mai comun (si ieftin) tip de boxa pentru masina e boxa coaxiala, care se potriveste cu dimensiunile celor mai multe autovehicule.
Totusi, aceste boxe nu vor acoperi nevoile (si pretentiile) multor soferi, fiind solutii entry level pentru cei mai multi dintre cumparatori. Pe treapta urmatoare sunt boxele component, un sistem simplu de acest fel incluzand 2 boxe, putandu-se ajunge pana la 4. Fiecare boxa va reproduce semnalul unei anumite frecvente, acest lucru ducand la imbunatatirea calitatii sunetului, practic fiind acoperita intregul spectru al respectivului semnal, dand impresia ca formatia care interpreteaza cantecul e de cealalta parte a parbrizului J .
sisteme audio, sisteme audio
No comments:
Post a Comment